Tuesday, May 26, 2015

Watercolour and a masking fluid marker (from the Fodder Book)

I have mentioned here before how very much I love my molotow masking fluid marker. It's like the tool I never knew I wanted and now can't live without.

I'm mostly using it for making patterns in the Fodder Book. In case you don't remember: the Fodder Book is an A4 sized moleskine watercolour book that I use mostly for playing with watercolour patterns or as I like to call it 'watercolour nonsense'. ;-)

Here are five pages where I used beautiful deep watercolours and the masking fluid marker.






In case you were wondering if I'm some sort of prodigy who can actually draw a straight line and pretty perfect circles: no of course I'm not. I use a circle template and a ruler like any other normal  person would. ;-)

Using tools with the masking fluid marker means you have to clean them along the way very often, because the rubbery substance sticks to them, also I regularly have to clean the tip of the marker to keep it free from little crumbs of rubber. But hey, it's worth the hassle if the result is so nice, right?

Have you ever come across a tool or art supply that you never even knew existed and that you can not live without now? I'd love to read about it in the comments!

Wishing you all a wonderful and artsy day.

8 comments:

  1. Yep, it is so worth the trouble to get these great artistic results.
    Barb
    USA

    ReplyDelete
  2. Wat een mooi effect geeft die combinatie van patronen en kleuren zeg. Ik wist eigenlijk niet dat waterverf zo intens en diep van kleur kon zijn, prachtig!
    Ik zou waarschijnlijk ook een van diegenen zijn geweest die gewoon aangenomen had dat je alles uit de hand had getekend:)
    Wat betreft een handig hulpmiddel, ik ben vrij minimalistisch ingesteld en zou zo even niet echt iets kunnen bedenken wat ik al in mijn bezit heb. Ik ben nog steeds blij met mijn kleine papiersnijmachientje dat ik ooit voor een paar euro gekocht heb en vaak gebruik.
    Ik ben trouwens na jouw suggesties op pad gegaan en ben inmiddels twee fijne stiften/pennen rijker, dus nogmaals bedankt!

    Groetjes,
    Alice

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, dit zijn echt prachtige kleuren, ik kan er geen genoeg van krijgen. :-)
      Mijn meest gebruikte hulpmiddelen zijn een simpel cirkelsjabloon en een hele oude föhn. Niks lekkerder dan snel even de verf te drogen zodat je je snel weer verder kunt, haha.
      Fijn dat je een paar prettige pennen hebt kunnen vinden. Veel plezier ermee en graag gedaan.

      Delete
  3. Mijn papiersnijmachine was onlangs stuk en toen merkte ik dat ik dan wel onthand was. Dus nu heb ik een nieuwe die toch niet zo fijn is. Verder heb ik altijd een zwarte - liefst watervaste - fineliner op zak. En tegenwoordig dus ook een zwarte penseelstift, maar dat zal je niet verbazen ;-) dDie masking stift zet ik op mijn lijstje, want dat ziet er tof uit en kan vast ook met letters ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik denk dat dat heel gaaf kan worden met letters. Veel plezier!

      Delete
  4. I'm amazed by the gorgeously rich colors you achieve with your watercolors! And it's a good thing you told us about using templates, or I just might have thought you were magic! :-) I can't think of an unknown tool that has become indispensable to me, but I'm a sucker for a glue stick!

    ReplyDelete
    Replies
    1. When I first got these artist grade watercolours (Talens Rembrandt by the way) I wondered if it really made that big a difference, but with deep colours like this you can really tell and I'm totally in love with them now.
      And yes, glue sticks are very important, haha.

      Delete

I appreciate each and every comment. They make me really happy. I don't like spammers though and that's why the word verification is turned on. I know it's a pain, but I hope you understand.

I try to respond to all comments by directly replying in the comment section, but please understand that sometimes this may take some time. Know that I read them all and that they make my day.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...