Tuesday, July 28, 2015

Flowers up close


The other day I decided to play with the macro setting on my camera and see if I could take some interesting pictures of flowers in bloom. Well...it was immediately obvious to me that taking these kinds of pictures is an art in itself and I am not well trained in it. And also that on windy days it is hard to get the flowers to stand still, haha.

So keep that in mind when you look at these and instead just be in awe of the beauty of the flowers themselves. ;-)

























Wishing you all a wonderful and artsy day!

14 comments:

  1. I think you're doing a fantastic job!!! I especially LOVE the one's that look like some sort of pods.. they fascinate me and give me lots to draw. Thank You for sharing and keep it up!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Emie! I love how interesting the details of flowers are when you look really closely.

      Delete
  2. Mooie foto's weer Carin.
    Ik heb geen instagram, maar zag je foto van Peer en dat hij niet zo lekker in zijn vel zit. Lastig is dat altijd met katten he, ze zijn wat ziekte en pijn betreft heel moeilijk te duiden. Dat heb ik met mijn kat na een enorme gezondheidscrisis ook gemerkt. Ze kunnen ontzettend veel pijn hebben en ziek zijn zonder dat heel erg duidelijk aan te geven. Ergens heb je dan wel zo'n gevoel dat er iets niet klopt, maar er gaat een hoop getwijfel mee gepaard. Achteraf blijkt je gevoel dan vaak toch wel te kloppen. Ik hoop dat Peer niets onder de leden heeft en dat het slechts een tijdelijk dipje is. Ondanks de berg haren, de aangevreten planten en kapotte stoelen zou ik die van mij niet graag willen missen. Enige constructieve assistentie is er hier helaas niet bij, wat dat betreft heb jij het beter getroffen;-)

    Groetjes,
    Alice

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je wel.
      Peer heeft chronische niesziekte (destijds waarschijnlijk opgelopen in het asiel waar ik hem vandaan heb). Het gaf wel snot en genies, maar verder was hij prima in orde. Nu slaat het echter door en is hij benauwd en hangerig en eet veel te weinig. Hij heeft nu een kuurtje en prednison gekregen en volgens de dokter zou hij best nog weer aardig op kunnen knappen. De ziekte zelf is ongeneeslijk, maar als hij nog een tijdje happy meekan ben ik al heel blij. We wachten af.
      PS Als assistent heb je niks aan hem, het is een eretitel, haha. Maar lief is-ie wel! ;-)

      Delete
    2. Ah wat sneu, dan is zijn weerstand om een of andere reden wat afgenomen blijkbaar. Het vervelende van al die kuurtjes is dat ze op korte termijn de klachten wel verhelpen, maar aan de andere kant het afweersysteem nog meer onder druk zetten, met name de prednison. Je komt dan in zo'n cirkel terecht. Ik heb dat zelf ook ervaren met Seb mijn kat. Een simpele blaasonsteking is in eerste instantie niet goed behandeld, omdat volgens de DA de kans op een bacteriële infectie bij een kat heel erg klein is. Het bleek echter achteraf wel om een bacteriële infectie te gaan, maar om een erg lang verhaal korte te maken waren de complicaties inmiddels zodanig dat hij in de Universiteitskliniek in Utrecht geopereerd moest worden. Zijn urinebuis was helemaal dichtgegroeid met onstekingsweefsel waardoor de penis geamputeerd moest worden. Vervolgens hebben ze in Enschede een flink aantal hechtingen per ongeluk laten zitten waardoor we weer opnieuw naar Utrecht moesten. Een enorm pech verhaal. De infecties bleven echter steeds terugkomen en we hebben zo ongeveer gedurende twee jaar aan de lopende band bij de dierenarts gezeten die niets anders kon doen dan maar medicatie geven. Zelf uiteraard ook nog van alles geprobeerd, echter niets hielp. Op een gegeven moment stelde de DA voor hem in te laten slapen vanwege het gevaar van resistente bacteriën die ook op mij over konden slaan. Ik was inmiddels zelf ook wel aan het einde van mijn latijn en heb met mijn hoofd besloten dat dat dan maar moest. Financieel is zoiets eigenlijk ook niet op te brengen. Het is dat ik hulp gehad heb anders was zoiets niet vol te houden geweest. Gevoelsmatig stond ik er echter niet achter het laten inslapen. In het kader van niets meer te verliezen en alles geprobeerd willen hebben, heb ik uiteindelijk een afspraak gemaakt met een natuurgeneeskundig therapeut voor dieren. Niet dat ik er echt vertrouwen in had dat dat zou gaan helpen, maar meer als laatste strohalm. Ik moest stoppen met alle medicatie en hem twee kruidentincturen gaan geven. Als bij een wonder heeft hij daarna geen blaasontsteking meer gehad en is weer super vitaal. Na twee jaar heeft hij laatst een milde infectie gehad n.a.v. een dagje aan de poeperij te zijn geweest. Maar met een kort kuurtje antibiotica in combinatie met de kruiden was dat na een paar dagen weer over. Hij is nu ongeveer 18/19 jaar (geschatte leeftijd in het asiel destijds). Dat schijnt voor een kat een aardige leeftijd te zijn, maar je ziet het niet aan hem af. Voor mezelf zoek ik ook altijd naar natuurlijke oplossingen om de oorzaak aan te pakken, maar voor een dier vind ik dat een stuk lastiger. Soms is medicatie gewoon nodig, maar in de westerse geneeskunde ligt de nadruk helaas op het bestrijden van de symptomen en niet het versterken van het zelfgenezend vermogen. Als er nu iets met hem is ga ik naar de dierenarts, maar ik neem ook meteen contact op met de therapeute. En ik geef hem biologische voeding zonder granen. Wellicht dat er voor Peer ook mogelijkheden zijn om zijn afweer weer wat op te krikken. Op de site waar ik altijd een natuurlijk ontvooiingsmiddel besteld zag ik ook positieve reacties op een pasta voor katten met klachten a.g.v. niesziekte. Het gaat om deze site http://www.amiqure.nl/ervaringen-kat
      Ik ben me ervan bewust dat ieder er anders in staat als het gaat om het behandelen van dieren. Dus mijn berichtje gewoon negeren hoor als het je stoort;-) Maar ik heb zelf zo lang met mijn handen in het haar gezeten dat ik mijn positieve ervaringen graag doorgeef aan anderen.
      In ieder geval veel beterschap voor Peer en hopelijk knapt hij snel op.

      Groetjes,
      Alice

      Delete
    3. Fijn dat jouw Seb er weer bovenop is gekomen. Ik heb die amiqure pasta al een tijdje in huis, maar het lijkt niet erg te helpen. Peer begon steeds minder te eten en je ziet hem vermageren (al kon hij gelukkig wel wat hebben, dus hij nog geen scharminkel of zo). Zo wordt hij natuurlijk steeds zwakker en krijgt hij steeds minder weerstand. Hij heeft dus echt een oppepper nodig. Er is hier al een verhaal van maanden aan vooraf gegaan met andere pogingen en oplossingen die niet hielpen (ook in overleg met de dierenarts, bijv. bisolvon voor kinderen geven), dus nu moet er toch echt even iets heftigers gebeuren. Ik ben overigens niet iemand die tot het uiterste zou gaan en stad en land zou bewegen om mijn kat in leven te houden. Ik bedoel dat teveel gehannes alleen maar stressvol voor hem is en je kunt zo'n beest niks uitleggen. Ik wil zijn leventje wel graag wat aangenamer maken dan het nu is en als dat zonder al teveel ophef kan, dan doen we daar ons best voor. ;-)

      Delete
  3. You have captured the spectacular intricacies of each flower - each is so amazing - thank you for sharing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! I love the diversity of flowers we get here.

      Delete
  4. Oh my goodness. These flowers are absolutely gorgeous. Thanks for showing them to us Carin.

    ReplyDelete
  5. Thank you for sharing these pics with us, Carin .... you totally made my entire day!!! You are so incredibly talented and I know we all love it when you share both your art and your photos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Debi, so weet of you to say. :-)

      Delete
  6. O.M.G. Wow. Look, I know that you just want to make art for it's own sake and for yourself, but please, if you ever are willing to consider making cards from either your photographs or images of your snail-mail creations or images from your gorgeous journals -- put me on the mailing list to buy them!!! Oh... and continue to play and experiment - you enrich my life SO much! Thank you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aw, thank you Judith for your sweet words. :-)

      Delete

I appreciate each and every comment. They make me really happy. I don't like spammers though and that's why the word verification is turned on. I know it's a pain, but I hope you understand.

I try to respond to all comments by directly replying in the comment section, but please understand that sometimes this may take some time. Know that I read them all and that they make my day.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...