Thursday, September 3, 2015

Morning Paintings #181-190

Time for another batch of Morning Paintings. The higher the number of paintings gets, the more abstract it feels to me. For instance I recently passed the 200 mark and it just feels like that can't be right. Except that it is. If I say it out loud to myself I may actually believe it. Maybe... ;-)

Here are paintings no. 181 to 190.

#181 - Overload

#182 - Triangles

#183 - Mostly Triangles and Some Ink

#184 - Sunshine

#185 - Sometimes...

#186 - Yellow Flowers

#187 - Mail Order Catalogue Girl

#188 - Mail Order Catalogue Girl

#189 - Mandala

#190 - Scallop Pattern

The titles of the paintings I always write down with the date and sometimes even a specific remark about the how or why of the painting. Since I work in small photoalbums I can use the protective sheets between the actual pages for this. I like how by doing this I keep a very simple record of the process of these paintings.

These paintings also mark the start of my fifth painting sketchbook, so I'm starting to build up quite a collection of small books full of paintings, which is fun in and of itself.

Hope you enjoyed this batch of paintings and wish you a wonderful and artsy day!

6 comments:

  1. Wow. For some reason that #189 Mandala grabs me. These are all inspiring me. So the color is gouache? That's the material I have most of, though I'm not (yet) painting...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Except for some detail here and there all of it is gouache. I do almost all drawing with black gouache and a paintbrush.

      Delete
  2. Niet te geloven meer dan 200, ja wat een voldoening zal dat niet geven , herinner jij je nog goed hoe je er dan ineens mee gestart bent of heeft het een poos geduurd vooraleer je daadwerkelijk in actie bent geschoten , ik vind dat boeiend ! Knap !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik ben er heel impulsief mee gestart in januari, geïnspireerd door Jennifer Orkin Lewis. Mijn eerste doel was een schetsboekje van 32 pagina's vol te krijgen. Tja, daarna niet gestopt dus. :-)

      Delete
  3. Ik bewonder je doorzettingsvermogen in deze. Fantastisch. En hoe lang doe je er nu over, elke ochtend? En waar haal je inspiratie vandaan? Denk je daar van te voren over na? Of laat je het komen? Ik zou wel over je schouder mee willen kijken. En het dan ook zelf gaan doen :-).....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je wel. Ik doe er gemiddeld een half uur over. Zo'n portretje is in twintig minuten klaar en een heel precies patroon met veel details kan drie kwartier tot een uur duren. Ik denk nooit de dag van tevoren: oh guttegut wat zal ik morgen schilderen?
      Heel soms komt er spontaan iets in me op waarvan ik denk dat ik het wel wil proberen. Maar meestal komt het gewoon als ik ervoor ga zitten. En als ik niks weet heb ik inmiddels een flinke verzameling schilderingen om op door te borduren. Een bloemetje hier, een mandalaatje daar en hup, weer een pagina vol. :-)

      Delete

I appreciate each and every comment. They make me really happy. I don't like spammers though and that's why the word verification is turned on. I know it's a pain, but I hope you understand.

I try to respond to all comments by directly replying in the comment section, but please understand that sometimes this may take some time. Know that I read them all and that they make my day.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...