Saturday, September 12, 2015

200 Morning Paintings!

Every fifty paintings I feel like I have reached a new milestone in my morning painting practice. So reaching 200 paintings several weeks ago was a big deal, even though the higher the number of paintings I do gets, the more abstract it seems to me. See, I'm not doing 200 paintings or 300 or even 100. I'm just doing one little painting a day. I could never do 200 paintings, but just filling one page every day, yes, I can do that. It's all in the mind, haha.

Anyway, here are ten more paintings in my ongoing practice of painting daily before anything else.

#191 - Triangle Pattern

#192 - Branch

#193 - Leafs

#194 - Heart(s) on a String

#195 - Heartbroken

#196 - Rainbow Mosaics

#197 - Chevron

#198 - Flowers on Green

#199 - Abstract Nonsense

#200 - Twohundred Paintings

Numbers 194 and 195 have special meaning to me, because they were done the morning before and the morning after I had to have my sweet cat assistant Peer euthanised. Sometimes real life shows through in the painting practice and real life is not always fun. But what is art for if not to express your emotions?

I hope you enjoyed this new lot of paintings and I hope you are doing something wonderfully artsy this weekend! Have a good one! 


6 comments:

  1. Weer aangenaam verrast door de verscheidenheid , mooi !

    ReplyDelete
  2. Those two paintings are very special and very emotional. I too continue to feel the sadness over the loss of your sweet Peer. Hope you are experiencing a sense healing deep inside. It does take a while. Still praying for you......Linda E.

    ReplyDelete
  3. Carin, ik heb inmiddels voor je gekeken bij V&D, maar dat specifieke boek zag ik niet liggen. Wel hebben ze een nieuwe soortgelijke variant in een gebonden A4 formaat en een horizontaal A5 formaat met ringetjes. Als ik het goed heb gaat het bij de A5 om 160gr papier en 100 pagina's voor ongeveer 6 euro. De kaft is van stevig kraftkarton met rode strepen en de tekst sketchbook erop. Dan kun je het een beetje vergelijken met wat je nu hebt.

    Wat een mooi overzicht weer van je tekeningen. Een aantal had ik al gezien op instagram, maar in groot formaat komen ze weer heel anders op. Ik houd van die soberheid, rust en eenvoud die in een groot aantal schilderingen terugkomen.

    Toen je zo aan het sukkelen was met Peer was ik me extra bewust van het feit dat ik nog moet genieten van mijn kat, want het kan zo maar anders zijn. En dat blijkt zo maar weer te kloppen. Hier op het moment ook druk in de weer met pilletjes, kleine beetjes voer naar binnen proberen te krijgen en ritjes naar de dierenarts. Een infectie, maar die deze keer onverwachts gepaard gaat met een hele hoge nierwaarde. Dus nog even spannend of het om acuut nierfalen gaat dat zich weer kan herstellen of om chronisch nierfalen waar niet zo veel aan te doen is behalve afremmen. Op basis van het grote aantal crisissen dat we al overwonnen hebben en zijn enorme levenskracht heb ik er wel vertrouwen in dat het weer goed gaat komen. Maar het is toch altijd weer even schrikken en een hoop gedoe. Maar daar weet jij helaas alles van :-(

    Ik wens je een inspirerende week!
    Groetjes,
    Alice

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat lief dat je voor me gekeken hebt. Toevallig ben ik volgende week in een stad met een V&D waar ik normaal niet kom, dus ik zal eens kijken wat ze daar hebben liggen. Ik heb overigens geen enkel gebrek aan schetsboeken en journals hoor, maar deze was zo ontzettend fijn dat ik wel heel blij zou zijn als ik hem nog ergens tegenkwam.

      Veel succes met je kat, ik hoop dat het met een sisser afloopt en dat hij/zij nog een tijdje meegaat. Tja, ze maken toch een belangrijk en geliefd deel uit van je leven en als er iets met ze is kun je daar aardig mee lopen piekeren en zorgen.

      Wens je veel sterkte in zorgelijke tijden en een dikke knuffel voor je kat + succes met pilletjes geven.

      Delete

I appreciate each and every comment. They make me really happy. I don't like spammers though and that's why the word verification is turned on. I know it's a pain, but I hope you understand.

I try to respond to all comments by directly replying in the comment section, but please understand that sometimes this may take some time. Know that I read them all and that they make my day.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...