Sunday, June 7, 2015

Let's go walking!

A sky full of clouds and sunshine, a nice bit of wind, not too warm, not too cold. That's when I cannot resist taking my camera out and going for a nice long and slow walk. I walk a lot anyway, but the camera only comes with me on special occasions. The day I took these pictures was one of those occasions.

Of course I would be a very selfish blogsy person if I did not take you all with me. So here we go. Put on your walking shoes and prepare not to be back for several hours!


















Can you believe how green everything has become in the past month? I swear, everytime I'm among the trees I'm talking to myself about it. "Just look at all that green!", "I can't believe how green it all is!", "It's just so green out here!". Should I see somebody about this? Nah, I'll just enjoy it instead!

Hoping spring (alsmost summer) is good to you wherever you are, unless you're on the south side of the planet, then I hope winter is good to you.

Time to put up your feet! Wishing you all a wonderful and artsy day!

15 comments:

  1. Spectacular! I wasn't able to get to the beach today so your pictures filled my need to see the sea. That blue sky is awesome.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Glad you got a bit of beach this way after all! Thanks.

      Delete
  2. Wat een fijne en mooie wandeling !

    ReplyDelete
  3. Gosh I have missed reading your posts! I have been away. No internet, no phone, but fun!

    ReplyDelete
  4. Oh my, I just love going for walks with you Carin. I wish I could be there in reality. Thanks for always sharing your beautiful part of the world. I love it.......Linda E.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're welcome Linda, glad you like to come along, even if it's only virtually. :-)

      Delete
  5. Het lijkt me zo fijn om zo dicht bij de zee te wonen. Kun je er binnen korte tijd naar toe lopen of stel ik het me dan wat te idyllisch voor :-)? Wat de waddeneilanden betreft ben ik alleen op Schiermonnikoog geweest, dat is kleiner. Dat was trouwens heerlijk. Geen auto's, echt even helemaal afgesloten van de wereld. Zelf kom ik uit Brabant, maar woon nu al flink wat jaren in Enschede. In vergelijking met andere delen van Nederland ook nog een hele groene, mooie en relatief nog rustige streek. Wel ver overal vanaf, leuke, interessante activiteiten zijn vaak buiten bereik. Maar dat laatste zul jij waarschijnlijk ook wel hebben. Bedankt voor je inkijkje...

    Groetjes,
    Alice

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het is redelijk idyllisch, haha. Het is zo'n vijf minuten lopen naar de Waddenzee (die ik vanuit mijn bovenverdieping zou kunnen spotten als er wat verderop geen hotel voor stond) en zon'n vijftien minuten naar strand en Noordzee. Mijn straat loopt uit op het duin en tussen mij en het bos staat precies één rij huizen. Alles bij de hand dus. Vlieland is net als Schier autoluw, maar heeft een heel ander soort 'indeling'. Ik ben inmiddels op alle eilanden geweest en Schier en Vlie zijn mijn favoriet, waarbij ik Vlieland iets afwisselender vindt qua landschap, maar het dorp van Schier mooier. Ik heb voor ik naar dit eiland kwam (2004) jaren in Borne gewoond en in Enschede gewerkt. Ik ken die omgeving dus goed. Ook heel mooi.

      Delete
    2. Je hebt een mooi plekje uitgezocht lees ik wel, volop genieten van de natuur en de zee. Heerlijk!

      Delete
  6. Look at that beautiful sky...those clouds! I love the road in your first photo....SO welcoming!

    ReplyDelete

I appreciate each and every comment. They make me really happy. I don't like spammers though and that's why the word verification is turned on. I know it's a pain, but I hope you understand.

I try to respond to all comments by directly replying in the comment section, but please understand that sometimes this may take some time. Know that I read them all and that they make my day.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...