Saturday, June 13, 2015

From the Picture Book

My Picture Book is exactly what it claims to be: a book of pictures. I collect images that speak to me and paste them down in this simple scrapbook. I love looking at them and they inspire me in ways not even I can pinpoint exactly.

Here are some spreads I've filled lately:





I love how you can see my current fascinations reflected in this book. Things like hex signs and fraktur painting for instance. Things I had never heard about before and am now absolutely in love with. And how about those dotted stones by Elspeth McLean? Sigh...

I don't copy other people's work, but sometimes this book can really inspire me for my morning paintings for instance. And that's what the Picture Book is all about: pure inspiration.

Wishing you all a wonderful and inspiring artsy day!

10 comments:

  1. Such a great idea! Maybe someday I will get organized and do one myself!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Just cut and paste. That's all the organization you need. ;-)

      Delete
  2. These pictures are so beautiful. I call it Glue Booking. Picking random pictures and pasting them in a journal is one of my favorite things to do. I really like how you have added tape on some of the pictures. These images do represent how they inspire your work. Your work is your own and it is just beautiful. I am always on the look out for an old book that I can transform into a Glue Booking journal. TFS
    Barb J
    USA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Barb, it is indeed relaxing to just cut and paste some images into a book and re-purposing an old book for this sounds like a very good idea.

      Delete
  3. Het zijn eigenlijk een soort collages. Leuk dat je niet alleen steeds een inkijkje in je werk geeft, maar ook in je proces, je manier van werken.
    Ik heb gemerkt dat plaatjes en kleurvlakken uitknippen die je aanspreken een mooie manier is om weer contact te krijgen met mijn echte behoeften en verlangens als ik even kwijt bent wat op dit moment het belangrijkste voor me is. Het kan zo maar zijn dat ik met de plaatjes zelf uiteindelijk niets doe, maar ik heb dan wel weer contact met mijn gevoel.
    Laatst toen ik even op een dood spoor zat heb ik in een hoog tempo zonder teveel na te denken een kleine collage gemaakt rond een bepaald thema met enkel stukjes uit het huis aan huis blad en wat washi tape. Niet perfect, maar wel lekker om te doen. Unstuck heb ik hem toepasselijk genoemd. Gewoon maar wat doen brengt je toch steeds weer wat verder merk ik wel.
    Ik zie dat jij in je bloglijst ook het blog van IHanna hebt staan. Ik ben er laatst op terecht gekomen, wat een leuk en inspirerend blog is dat. Net als jij geeft zij ook regelmatig een inkijkje in haar creatieve proces. Ik krijg steeds enorme zin om zelf aan de slag te gaan als ik daar even 'op bezoek' ben geweest.

    Fijne (creatieve) week!
    Groetjes,
    Alice

    ReplyDelete
    Replies
    1. Als ik even geen zin of inspiratie heb wil ik ook nog wel eens gewoon lekker gaan 'plaatjes knippen'. Ik pak een paar tijdschriften en knip alles eruit wat me aanspreekt. Een deel gaat in mappen voor kaarten en journal en collages en een deel gaat naar bovenstaand plakboek.
      Het blog van Hanna is inderdaad super. Ik hou ervan hoe ze een beetje van alles doet, daar herken ik mezelf wel in.

      Delete
  4. Wat een rijkdom aan beelden , knap ,!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gewoon knippen en plakken Debora, niks knaps aan hoor, haha. ;-)

      Delete
  5. Lovely! Where do you find such good images? I can see that your picture book would inspire your artwork, but I think it is a piece of art in itself! I'm going to keep my eye open for interesting pictures so I can start a glue book.

    Mary HJ

    ReplyDelete
    Replies
    1. I get my images anywhere I can find them. Magazines, flyers, my own photographs, google searches, old calendars my sisters give me, the internet in general, postcards, etcetera and so on. Sometimes something I read can spark an internet and/or library search and bring up a whole new bunch of pics. Inspiration is everywhere.

      Delete

I appreciate each and every comment. They make me really happy. I don't like spammers though and that's why the word verification is turned on. I know it's a pain, but I hope you understand.

I try to respond to all comments by directly replying in the comment section, but please understand that sometimes this may take some time. Know that I read them all and that they make my day.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...